Wanneer je een grote culturele verandering wilt doorvoeren in je organisatie, benader het dan niet als een marketing campagne, pleit Simon Sinek in deze inspirerende video. Simon Sinek (motivational speaker en auteur van onder meer It starts with Why) legt uit waar het in vele organisaties misgaat als het gaat om culturele transformatie.

Zo vertelt hij aan de hand van een voorbeeld hoe je tot een juiste selectie van medewerkers komt, die gemotiveerd zijn om de verandering te realiseren en die graag mee willen denken. Een groep medewerkers die andere medewerkers enthousiasmeren, die weten wat er speelt op de werkvloer en die samen een coalitie vormen om de verandering succesvol tot stand te brengen. Hiermee creëer je een juiste balans tussen een top-down en bottom-up aanpak, waarmee je het draagvlak voor de verandering vergroot.

Wat doe jij om het draagvlak op de werkvloer te vergroten? Laat het ons weten in de comments.

 

Bron: Simon Sinek YouTube kanaal

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *