De kracht van een positieve boodschap.

Wat is de beste manier om jezelf of anderen te motiveren voor verandering?

Vaak zijn we geneigd om een waarschuwende boodschap te brengen. Als ik mijn eetgedrag niet verbeter, kan ik diabetes krijgen. Als ik nu niet stop met roken, kan ik eraan doodgaan. Als we nu als bedrijf niet veranderen, zijn we over 10 jaar niet meer relevant en gaan we failliet.

Maar misschien moeten we ons afvragen of dit nu wel de meest effectieve manier is van motiveren. In deze video laat Tali Sharot (cognitieve neurowetenschapper) aan de hand van verschillende onderzoeken zien, dat we als mens nu eenmaal eerder gemotiveerd worden door een positieve beloning in het hier en nu dan een angstbeeld in de toekomst.

Laat je inspireren door de video en ga op zoek naar de positieve meerwaarde op dit moment van jouw verandering.

Bron: Ted.com/Talks

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *