De kracht van framing bij verandering

Framing, het heeft vaak een negatieve bijsmaak, toch doen we het allemaal. Op het moment dat we een boodschap willen overbrengen of informatie willen delen, maken we keuzes in hoe we het vertellen, en ja, dat is al framing. Oftewel framing is het zoeken naar de juiste woorden om dat over te brengen, wat je ook echt wilt overbrengen. En daarom is framing ook van essentieel belang bij het doorvoeren van veranderingen.

In deze geweldige video boordevol voorbeelden laat framing specialist Sarah Gagestein (taalstrategie.nl) ons zien, welke invloed taal in de vorm van framing heeft om een boodschap over te brengen. Wat kunnen we op dit gebied bijvoorbeeld leren van Donald Trump, de Rabobank en wasmiddelreclames?

Absoluut een aanrader om te kijken voor of tijdens het formuleren van jouw veranderboodschap, missie of visie. Stof tot nadenken!

Bron: YouTube, 7DTV.

Meer informatie over framing en Sarah Gagestein vind je op taalstrategie.nl.

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *